Last minute – oferta podróży.

Wyrażenie last minute to wyraz używany w przemyśle turystycznym. Dotyczy ofert turystycznych w których czas pozostały do wylotu lub wyjazdu nie przekracza czternastu dni. Koncepcja wyjazdów typu last minute powstała w 1980 roku. Rozpoczęły ją agencje lotnicze, wprowadzając do wachlarzu usług bilety z krótkim terminem od pasażerów rezygnujących z wyjazdu.

Bilety sprzedawano na warunkach preferencyjnych czyli za obniżoną cenę. Zaoferowanie oferty last minute stało się wielkim wzrostem przychodów i szybko słowo last minute zostało przetransponowane na inne strefy rynku wycieczek (wycieczki, wynajem pokoi hotelowych czy apartamentów). Obecnie oferta wylotów z rodzaju last minute posiada własną pozycję i pełni niebagatelną ofertę wśród wycieczek sprzedawanych przez prawie każde biuro podróży oraz rozmaitych pośredników. Popularność komputerów a zwłaszcza internetu ułatwił rezerwacje biletów lotniczych w sposób, który wcześniej był niemożliwy. W obecnych czasach niemal każde biuro podróży może rezerwować bilety lotnicze w wykorzystaniem odpowiednio napisanych programów lub stron internetowych. Wprowadzenie internetu do oferty firm turystycznych zaowocowało różnymi zmianami w turystyce. Możliwość łatwego, i co bardzo ważne w ofertach z krótkim terminem – błyskawicznego dostępu do rezerwacji samolotu, została tak pozytywnie przyjęta przez klientów biur podróży, że miała bezpośredni wpływ na zmiany strukturalne i sposób rezerwacji wyjazdów przez klientów. Według aktualnych badań rynku turystyki – oferty last minute stanowią ważny segment wszystkich ofert wakacyjnych. W Niemczech z możliwości promocyjnego wyjazdu skorzystało ponad 20 milionów osób w ciągu jednego, 2009 roku. Jak wyliczono, sprzedawano 1,4 wycieczki w ciągu jednej minuty a udział ofert podróży z rodzaju ofert krótkoterminowych wyniósł ponad 50% wszystkich sprzedanych w niemieckich ofert na wakacje. Często oferta wycieczek last minute jest postrzegana jak wylot okazjonalny lub promocja , wycieczka z której o wiele trudniej jest zrezygnować. Kupujący ponosi znacznie obniżone koszty podróży a biura podróży przyciągają okazjami i rozmaitą ofertą dodatkową, jak chociaż by oferta all inclusive obniżająca cenę wyżywienia, napoi gaszących pragnienie i alkoholu, bez limitu oraz w cenie wyjazdu.

Czasami, z uwagi na ich krótkoterminowy charakter, zapotrzebowanie rynku na wycieczki last minute podlega różnym wahaniom powodowanym reakcją konsumenta na czynniki niezależne. Chwila w której klienci muszą podjąć natychmiastową decyzję nie ułatwia agencji turystycznej zadania. Bywa, że osoby mający wiele obowiązków oraz napięty grafik nie potrafią zaplanować i przygotować się do tak szybkiego wyjazdu. Dlatego oferta wyjazdów tradycyjnych albo tzw. first minute nadal cieszy się dużą popularnością a oferty last minute tworzą dla agencji turystycznych tylko dodatkowe rozszerzenie oraz daje możliwość generowania zysku.

rssChcesz otrzymywać informacje o nowych artykułach turystycznych ? Subskrybuj nasz RSS

Tagi: , , , ,

Chcesz dodać swoją opinię ? Możesz to zrobić poniżej.

Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.